neverwinter nights рецепты крафта
Recipes of the forge
Recipes of the forge is a book from the original campaign detailing what combinations of items can be used by Marrok to create new magical items. A similar book – called simply «Book» – is available for Barun Silverblade. (The ingredient combinations are the same, but the items created are more powerful.) Each recipe can be used only once by each player character (per chapter). Each book is freely given by its smith if the player inquires about the recipes.
Contents
Recipes [ ]
«Marrok of the Hammer’s catalog of weapon and armor modifications. Here be the list of whats I need and whats you, the customer, get. I’ll be wanting a goodly number of coins as well, depending on what I wants to charge you. Puts the items in the forge and talks to me, Marrok, with your gold in your pocket.»
«Barun’s catalog of weapon and armor modifications.
Toss the magical weapon and the component I require to improve it onto my forge and I’ll give it a whack with my hammer.
You’ll need to pay me first, of course.»
Armor [ ]
Maces and the like [ ]
Blades both Sharp and True [ ]
Rarer Fare [ ]
Notes [ ]
Locations [ ]
The campaign provides only limited quantities of the special items used by these recipes. (In contrast, magical armor and weapons are available in unlimited quantities from stores, and they are often generated as random loot.) The following table lists the locations where each reagent can be found.
Гайд по крафту
Содержание
Введение [ ]
Профессии [ ]
Забегая немного вперед, скажу, что в данной игре можно изучить сразу все профессии. Всего их насчитывается 8 штук. Кстати, изначально в игре их было всего 5, однако разработчики постарались и добавили еще три новых ремесла. Каждая профессия подходит под определенный класс, исключением можно назвать Лидерство и Алхимию. Разобраться в этих ремеслах несложно даже для новичка.
Алхимия [ ]
Эту профессию вы знаете не понаслышке, ведь почти каждый качал ее в предыдущих своих играх. Алхимия — это очень полезная, я бы даже сказал, незаменимая профессия, ведь именно благодаря ей можно крафтить себе всевозможные зелья с разными плюшками на восстановление сил, крит или проникающий урон и т.д. Однако это еще не все. Хотите изменить цвет своей экипировки? Вперед! Качайте алхимию, так как именно в ней можно соединить всевозможные компоненты и получить в итоге, например золотистую или красную краску. Стоит обратить внимание на то, что данная профессия прекрасно подходит для любого класса в Невервинтере, ведь всем нужны баночки на здоровье и бафы. Помимо всего прочего качается алхимия довольно необычно, даже странно. Так давая поручения своим подчиненным они не приносят вам никакого опыта, кроме «Базового знания алхимии», но накопив его в достаточном количестве можно взяться и за «Алхимические исследования». Благодаря этому исследованию вы получите в конце апнутый лвл в этом мастерстве. Что же касается нанятых рабочих, то есть ремесленников, то их всего 6: Аптекарь, Мастер смешивания, Помощник алхимика, Алхимик, Алхимик-мастер и Алхимик-магистр. На высших уровнях вам не обойтись без таких редких материалов, как: Жуткий и Волшебный кристалл, а также Волшебный осколок.
Нанесение узоров [ ]
Лидерство [ ]
По поводу этой профессии могу сказать только одно — она нужна абсолютно всем и вы поймете почему, уже с первых лвлов. Эта профессия интересна тем, что приносит вашему персонажу не только золото и опыт, но и Астральные бриллианты. Благодаря прокачки «Лидерства» вы сможете обеспечить себя ресурсами, которые вскоре значительно облегчат вам жизнь в игре. Лидерство — это профессия, которая никоем образом, не акцентирована на каком-нибудь одном классе, так как благодаря ей в мире Невервинтера могут одинаково развиваться все классы. Апнув 60 уровень «Лидерство» становиться одной из незаменимых профессий, так как эта профессия дает Астральные алмазы. Система развития такая же как и в «Нанесении узоров». За выполнение каждого поручения дается опыт, накопив нужное его количество — апается уровень крафта, а там соответственно и больше бриллиантов. Ремесленники, которых вам придётся нанимать: Наемник, Герой, Пехотинец, Странник, Страж и Воин. Что же касается редких материалов, то вам будут нужны — Знак благодарности, Карта области, Осадная машина и Заявление на разработку рудника.
Обработка кожи [ ]
По названию профессии вы уже догадались, что она предназначена для работы с разными видами кожи и подходит для классов, которые носят легкую броню — это Плут-ловкач и Охотник-следопыт. Благодаря этой профессии вы сможете сделать себе штаны и рубаху, которые принесут вам несколько больше защиты и повысят некоторые важные параметры. Помимо этого вы сможете создавать и кожаные доспехи, которые принесут вам не только защиту, но и крит с атакой. У продавца в Протекторате на Рынке Семи Солнц вы сможете купить большинство недостающих вам компонентов. Здесь также используется обычная система развития. Надеюсь, писать ее не стоит, так как вы ее уже знаете, а если же нет, то читайте Лидерство или же Нанесение узоров. По поводу ремесленников, их нужно всего 6: Скорняк, Скорняк-магистр, — мастер, Дубильщик, Помощник скорняка и Кожевник. Что же касается редких материалов, которые вам непременно понадобятся на высоких уровнях, то стоит запастись Яйцом дракона, Волшебным осколком, а также Жутким и волшебным кристаллами.
Плетение кольчуг [ ]
Благодаря этой профессии вы сможете создать средние доспехи, защитные свойства которых немного выше, чем у кожаных. Помимо доспехов вы можете создавать штаны и рубаху, которые также дадут вам пассивный бонус к защите. Эту профессию стоит качать всем Бесстрашным воинам и Истовым клирикам, ведь без должной защиты воин не выстоит под натиском мобов или «жирным» боссом, а клирик в свою очередь не сможет поддерживать здоровье своей группы должным образом. Плетение кольчуг качается, как и все остальные профессии по той же схеме, получив за выполнение определенного вида задания опыт и накопив его, вы можете апнуть очередной уровень для дальнейшего развития профессии. Вот перечень ремесленников, которые вам понадобятся: Кольчужник, Кольчужник-мастер и — магистр, Кузнец, Помощник кольчужника и Старатель. Яйцо дракона, Волшебный осколок и кристалл, а также Жуткий кристалл вам понадобятся уже на высоких уровнях этой профессии.
Изготовление лат [ ]
Эта профессия будет незаменима для Воина-стража с помощью, которой он сможет выковать себе латы, которые принесут ему невероятно большую защиту, без которой он не смог бы устоять перед натиском большого количества тварей кишащих в мире Невервинтера. Система развития такая же, как и в остальных профессиях, а вот ремесленники вам понадобятся такие — Латник-мастер и — магистр, Бронник, Рудокоп и Помощник латника. Что касается редких материалов, то вам понадобятся такие, как и в «Плетение кольчуг» Яйцо дракона, Волшебный осколок и кристалл, и конечно же Жуткий кристалл.
Кройка и шитье [ ]
Данная профессия подходит лишь для Волшебника-повелителя, так как только он носит одежду, которая в отличии от лат более легкая и соответственно имеет меньшую защиту, но зато одежда дает необходимые бонусы для волшебника. Большинство компонентов необходимых для кройки и шитья вы можете приобрести у торговца М’Тари Прин’тал, которого вы найдете в Протекторате на рынке Семи Солнц. Создаваемые предметы: полотняные рубахи, штаны и мантии. Полезность: полезно для Волшебника-повелителя. Развитие профессии: в данной профессии используется стандартная схема развития, т.е. каждое изготовление предмета требует соответствующие материалы и время. Когда изготовление завершится, вы получите опыт профессии, а когда наберете необходимое количество опыта, получите более высокий уровень профессии. Необходимые рабочие: Портной, Ткач, Помощник портного, Портной-мастер, Портной-магистр и Галантерейщик. Используемые редкие материалы: Жуткий кристалл, Яйцо дракона, Волшебный осколок и Волшебный кристалл.
Оружейник [ ]
Как ускорить процесс крафта [ ]
Прочитав все выше сказанное вы можете сделать для себя однозначный вывод — что на прокачку того или иного ремесла требуется большое количество времени. Итак, расскажу вам две хитрости, которые помогут вам значительно ускорить крафт. Ну что, приступим? Для начала вам нужно накрафтить чем больше тем лучше мастеров, так как каждый из них добавляет скорость к крафту. Например, редкий мастер добавит вам 25% к скорости, а эпический — уже 50%. Это уже интересно, не правда ли? Если вы поставите, допустим, основному мастеру помогать двух эпических мастеров, то ваш крафт ускориться на 50%, то есть у вас стоит 6 часов, а поставив мастеров останется лишь 3 часа. Спросите, как же сделать мастеров старших по званию? Да очень просто! Нужно всего лишь сделать 4 младших мастера из которых потом можно изготовить одного старшего. Таким образом, получается, что из 4 редких мастеров вы получите 1-го эпического. Можно и вообще не париться, а купить «чудо» набор на рынке ZEN или же купить мастера нужного класса и ранга на аукционе за Астральные бриллианты. Помимо этого вы можете начать крафт мастера и тут же его завершить, но за это у вас снимут Астральные бриллианты со счета. Такое удовольствие напрямую зависит от оставшегося времени.
Как крафтить качественные предметы? [ ]
Ресурсы для крафта [ ]
Ячейки профессий [ ]
Теперь, у вас будет семь, открытых ячеек профессии. Какие то ячейки вы сможете отрыть раньше, какие то позже. В зависимости от пути прокачки персонажа\профессий, покупки или выпадения в лут, мастеров и инструмента профессий.
В зависимости от выполняемого задания, будут открыты ячейки для дополнительных ресурсов, но не больше трёх. Вы можете приобрести фиолетового мастера с приростом скорости 50%, на аукционе или выкупить сундук на рынке ZEN. В разделе предметы\профессии. Купить сундук профессий, за небесные монеты. Но шанс получить фиолетовый предмет очень низок, как и на рынке ZEN. Аукцион надёжнее.
И так далее, и тому подобное.
Всё гораздо-гораздо проще!
Это задание профессии!
Weapon recipes
Contents
Notes [ ]
** Vampiric regeneration is an an example of an enchantment that will not work on ranged weapons.
Weapons [ ]
The following recipes may be crafted using the NWN2 crafting system. The MotB crafting system adds additional recipes that are not listed here.
Weapon of Life Stealing: Vampiric regeneration 1 [ ]
Requires: Caster level 7, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast enervation on a magic workbench containing the above
Weapon of Improved Life Stealing: Vampiric regeneration 3 [ ]
Requires: Caster level 11, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast enervation on a magic workbench containing the above.
Can replace the above effect IF there’s not maximum effect on weapon.
Weapon of Greater Life Stealing: Vampiric regeneration 5 [ ]
Requires: Caster level 15, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast enervation on a magic workbench containing the above
Can replace the two above effects IF there’s not maximum effect on weapon.
Base Weapon Enchantment +1 [ ]
Requires: Caster level 3, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast light on a magic workbench containing the above
Base Weapon Enchantment +2 [ ]
Requires: Caster level 6, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast light on a magic workbench containing the above
Can replace the above effect IF there’s not maximum effect on weapon.
Base Weapon Enchantment +3 [ ]
Requires: Caster level 9, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast light on a magic workbench containing the above
Can replace the two above effects IF there’s not maximum effect on weapon.
Base Weapon Enchantment +4 [ ]
Requires: Caster level 12, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast light on a magic workbench containing the above
Can replace the 3 above effects IF there’s not maximum effect on weapon.
Base Weapon Enchantment +5 [ ]
Requires: Caster level 15, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast light on a magic workbench containing the above
Can replace the 4 above effects IF there’s not maximum effect on weapon.
Flaming Weapon: +1d6 fire damage [ ]
Requires: Caster level 10, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast fireball or flame strike on a magic workbench containing the above
Frost Weapon: +1d6 cold damage [ ]
Requires: Caster level 10, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast ice storm on a magic workbench containing the above
Shock Weapon: +1d6 electricity damage [ ]
Requires: Caster level 10, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast call lightning or lightning bolt on a magic workbench containing the above
Poison Weapon: Poison (DC 14, 1d2 Con damage) on hit [ ]
Requires: Caster level 10, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast poison on a magic workbench containing the above
Acid Weapon: +1d6 acid damage [ ]
Requires: Caster level 10, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast Melf’s acid arrow on a magic workbench containing the above
Anarchic Weapon: +2d6 damage against lawful creatures [ ]
Requires: Caster level 7, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast inflict critical wounds on a magic workbench containing the above
Axiomatic Weapon: +2d6 damage against chaotic creatures [ ]
Requires: Caster level 7, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast inflict critical wounds on a magic workbench containing the above
Holy Weapon: +2d6 damage against evil creatures [ ]
Requires: Caster level 7, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast cure critical wounds on a magic workbench containing the above
Unholy Weapon: +2d6 damage against good creatures [ ]
Requires: Caster level 7, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast inflict critical wounds on a magic workbench containing the above
Hunting Weapon: +2d6 damage against beasts [ ]
Requires: Caster level 7, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast light on a magic workbench containing the above
Weapon of Disruption: Undead must make a DC 14 Will save or be destroyed [ ]
Requires: Caster level 14, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast undeath to death on a magic workbench containing the above
Massive Criticals: Adds +1d10 fire damage on a critical hit [ ]
Requires: Caster level 10 (possibly lower), Craft Magic Arms and Armor feat
Cast fireball on a magic workbench containing the above
Keen: Double critical hit range [ ]
Requires: Caster level 10, Craft Magic Arms and Armor feat
Cast lightning bolt on a magic workbench containing the above
База знаний на рецепты в НвН2.
Собрал уже 19 книжек по алхимии и крафтингу. )))
Изготовление эссенций
Нужны: ступка и исходное сырье + соотв. уровень алхимии (см. описание сырого реагента)
Метод: применяем ступку прямо в инвентаре на материал
Народ вы крафтили амулет в крепости «Дороги», для вызова Демона?
А то я ложу все ингридиенты на стол, колдую тьму, а мне пишет, такого рецепта нету, что делать? подскажите
P.S. ингридиенты: золотое ожерелье, малая эсенция мощи, сияющая эсенция огня, звездный сапфир
да забыл
камни для изготовления:
бриллиант, желтый бриллиант, звездный сапфир, голубой бриллиант, слеза короля, камень вора, рубин, обсидиан, изумруд, бестлжин(не уверен в точности на память) и еще 1 вроде )))
Все остальное для создания предметов камни не нужны )))
2p.s: перевел первые две странички крафтинг-мануала с http://www.nwnzone.net/files/23
2: Lellorinel
1) А чего там разуметь-то, коллега? Берутся чертеж и подходящие материалы, кладутся на верстак, после чего к последнему применяется молоток. Если соответствующее умение достаточно, предмет создается. И что самое любопытное, обо всем этом говорит мужичок в форте Локе, а рядом с ним в ящиках лежит все потребное для крафтинга.
3) М-да уж, конспиратор. Смотри, так доконспирируешься однажды, что одними поцелуями не отделаешься. 😉
2: Lellorinel
Эссенции можно наделать самому. Цитирую себя: )))
Нужны: ступка и исходное сырье + соотв. уровень алхимии (см. описание сырого реагента)
Метод: применяем ступку прямо в инвентаре на материал
две слабых эссенции можно конвертировать в одну более сильную: реагенты поместить на верстак и применить к нему ступку. Если же подействовать ступкой на сильный реагент, он станет слабее.
2: Граждане модераторы!
Тут какое-то юное дарование ошиблось адресом и вместо удафф.ком угодило во вполне пристойный топик на дельном форуме. Будьте так добры, снесите похабный пост, что чуть выше по теме.
там уровень колдуна нужен а не ремесло ) ремесло вообще не нужно, нужен навык создания предметов )
З.Ы. Делал себе катану адамантитовую +5 физ повреждения, 2 магические, 1-6 холодом. Вроде все )
Кстати у Сэнда реально есть 1 Белжурил и 1 синий бриллиант (оч полезны для +8 инт или +6 стр вещей).Еще кучка камней лежит в тайнике под камнем на карте Площадь торговцев. (доступно после квеста с хранилищем)
Еще у меня вопрос, косвенно относящийся к созднию вещей. Ситуация такая: я волшебник школы созидания. Для создания Робы Архимага помимо навыка, камней и эсенций необходимо прочесть заклинание 1го уровня школы чар «Доспехи мага». Свиток для меня красный. Вопрос: можно ли с пом-ю какого-нибудь навыка или еще чего обойти это проблему, не прибегая к помощи наемников?
Люди! Нате! Пользуйтесь. Правда сама не все проверяла.
Надеюсь с английского переведете 😉
Список рецептов амулетов в игре
Medallion of Thought: Immunity to mind-affecting spells and effects
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Weak Power Essence
— Weak Water Essence
— Canary diamond
Cast owl’s wisdom on a magic workbench containing the above
Scarab of Greater Protection: Spell resistance 20, immunity to death effects and energy drain
Requires: Caster level 18, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Radiant Power Essence
— Radiant Fire Essence
— Radiant Water Essence
— Blue diamond
Cast death ward on a magic workbench containing the above
Periapt of Wisdom +2: +2 bonus to Wisdom
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— FaintWater Essence
— Diamond
Cast owl’s wisdom on a magic workbench containing the above
Periapt of Wisdom +4: +4 bonus to Wisdom
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Weak Water Essence
— Star sapphire
Cast owl’s wisdom on a magic workbench containing the above
Periapt of Wisdom +6: +6 bonus to Wisdom
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Glowing Water Essence
— Rogue stone
Cast owl’s wisdom on a magic workbench containing the above
Amulet of Natural Armor +1: +1 bonus to AC
Requires: Caster level 5, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Faint Earth Essence
— Sapphire
Cast barkskin on a magic workbench containing the above
Amulet of Natural Armor +2: +2 bonus to AC
Requires: Caster level 6, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Weak Earth Essence
— Emerald
Cast barkskin on a magic workbench containing the above
Amulet of Natural Armor +3: +3 bonus to AC
Requires: Caster level 9, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Faint Power Essence
— Glowing Earth Essence
— Jacinth
Cast barkskin on a magic workbench containing the above
Amulet of Natural Armor +4: +4 bonus to AC
Requires: Caster level 12, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Weak Power Essence
— Glowing Earth Essence
— Blue diamond
Cast barkskin on a magic workbench containing the above
Amulet of Natural Armor +5: +5 bonus to AC
Requires: Caster level 12, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Weak Power Essence
— Radiant Earth Essence
— Beljuril
Cast barkskin on a magic workbench containing the above
Список рецептов брони в игре
________________________________________
Fortified Armor: Immunity to critical hits and sneak attack
Requires: Caster level 13, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Glowing Power Essence
— Radiant Earth Essence
— Blue diamond
Cast banishment on a magic workbench containing the above
Armor of Spell Resistance: Spell resistance 14
Requires: Caster level 15, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Weak Power Essence
— Glowing Fire Essence
— Star sapphire
Cast spell resistance on a magic workbench containing the above
Improved Armor of Spell Resistance: Spell resistance 18
Requires: Caster level 15, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Glowing Power Essence
— Radiant Fire Essence
— Blue diamond
Cast spell resistance on a magic workbench containing the above
Armor of Arrow Deflection: Grants Deflect Arrows as a bonus feat
Requires: Caster level 5, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Faint Power Essence
— Weak Air Essence
— Jacinth
Cast mage armor on a magic workbench containing the above
Invulnerable Armor: Damage reduction 10/magic
Requires: Caster level 18, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Radiant Fire Essence
— Blue diamond
Cast stoneskin on a magic workbench containing the above
Armor of Acid Resistance: Acid resistance 10
Requires: Caster level 3, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Faint Earth Essence
— Jacinth
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Armor of Cold Resistance: Cold resistance 10
Requires: Caster level 3, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Faint Water Essence
— Jacinth
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Armor of Electricity Resistance: Electricity resistance 10
Requires: Caster level 3, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Faint Air Essence
— Jacinth
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Armor of Fire Resistance: Fire resistance 10
Requires: Caster level 3, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Faint Fire Essence
— Jacinth
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Armor of Sonic Resistance: Sonic resistance 10
Requires: Caster level 3, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Faint Power Essence
— Jacinth
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Improved Armor of Acid Resistance: Acid resistance 20
Requires: Caster level 7, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Weak Earth Essence
— Rogue stone
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Improved Armor of Cold Resistance: Cold resistance 20
Requires: Caster level 7, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Weak Water Essence
— Rogue stone
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Improved Armor of Electricity Resistance: Electricity resistance 20
Requires: Caster level 7, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Weak Air Essence
— Rogue stone
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Improved Armor of Fire Resistance: Fire resistance 20
Requires: Caster level 7, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Weak Fire Essence
— Rogue stone
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Improved Armor of Sonic Resistance: Sonic Resistance 20
Requires: Caster level 7, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Weak Power Essence
— Rogue stone
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Greater Armor of Acid Resistance: Acid resistance 30
Requires: Caster level 11, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Glowing Earth Essence
— King’s tear
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Greater Armor of Cold Resistance: Cold resistance 30
Requires: Caster level 11, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Glowing Water Essence
— King’s tear
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Greater Armor of Electricity Resistance: Electricity resistance 30
Requires: Caster level 11, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Glowing Air Essence
— King’s tear
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Greater Armor of Fire Resistance: Fire resistance 30
Requires: Caster level 11, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Glowing Fire Essence
— King’s tear
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Greater Armor of Sonic Resistance: Sonic resistance 30
Requires: Caster level 11, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Glowing Power Essence
— King’s tear
Cast resist energy on a magic workbench containing the above
Base Armor Enchantment +1: Armor gains +1 enhancement bonus
Requires: Caster level 3, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Faint Earth Essence
— Obsidian
Cast light on a magic workbench containing the above
Base Armor Enchantment +2: Armor gains +2 enhancement bonus
Requires: Caster level 6, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Faint Earth Essence
— Diamond
Cast light on a magic workbench containing the above
Base Armor Enchantment +3: Armor gains a +3 enhancement bonus
Requires: Caster level 7, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Faint Power Essence
— Weak Earth Essence
— Emerald
Cast light on a magic workbench containing the above
Base Armor Enchantment +4: Armor gains a +4 enhancement bonus
Requires: Caster level 12, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Weak Power Essence
— Glowing Earth Essence
— Star sapphire
Cast light on a magic workbench containing the above
Base Armor Enchantment +5: Armor gains a +5 enhancement bonus
Requires: Caster level 15, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Glowing Power Essence
— Glowing Earth Essence
— Blue diamond
Cast light on a magic workbench containing the above
Shadowy Armor: +5 competence bonus on Hide checks
Requires: Caster level 5, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Faint Water Essence
— Fire opal
Cast invisibility on a magic workbench containing the above
Improved Shadowy Armor: +10 competence bonus on Hide checks
Requires: Caster level 10, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Weak Water Essence
— Star sapphire
Cast invisibility on a magic workbench containing the above
Greater Shadowy Armor: +15 competence bonus on Hide checks
Requires: Caster level 15, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Glowing Water Essence
— Blue diamond
Cast invisibility on a magic workbench containing the above
Silent Armor: +5 competence bonus on Move Silently checks
Requires: Caster level 5, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Faint Water Essence
— Fire opal
Cast silence on a magic workbench containing the above
Improved Silent Armor: +10 competence bonus on Move Silently checks
Requires: Caster level 10, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Weak Water Essence
— Star sapphire
Cast silence on a magic workbench containing the above
Greater Silent Armor: +15 competence bonus on Move Silently checks
Requires: Caster level 15, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Glowing Water Essence
— Blue diamond
Cast silence on a magic workbench containing the above
Quick Armor: Permanent haste effect
Requires: Caster level 7, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Weak Power Essence
— Weak Air Essence
— Blue diamond
Cast haste on a magic workbench containing the above
Armor of Spell Resistance: Spell resistance 14
Requires: Caster level 15, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Faint Power Essence
— Glowing Fire Essence
— Star sapphire
Cast spell resistance on a magic workbench containing the above
Improved Armor of Spell Resistance: Spell resistance 18
Requires: Caster level 15, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Glowing Power Essence
— Radiant Fire Essence
— Blue diamond
Cast spell resistance on a magic workbench containing the above
Greater Armor of Spell Resistance: Spell resistance 22
Requires: Caster level 15, Craft Magic Arms and Armor feat
— Any armor
— Radiant Power Essence
— Radiant Fire Essence
— Beljuril
Cast spell resistance on a magic workbench containing the above
Список рецептов поясов и обуви в игре
________________________________________
Пояса
Belt of Agility +2: +2 bonus to Dexterity
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Leather hide
— Faint Air Essence
— Diamond
Cast cat’s grace on a magic workbench containing the above
Belt of Agility +4: +4 bonus to Dexterity
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Leather hide
— Weak Air Essence
— Star sapphire
Cast cat’s grace on a magic workbench containing the above
Belt of Agility +6: +6 bonus to Dexterity
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Leather hide
— Glowing Air Essence
— Rogue stone
Cast cat’s grace on a magic workbench containing the above
Belt of Frost Giant Strength +4: +4 bonus to Strength
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Leather hide
— Weak Fire Essence
— Blue diamond
Cast bull’s strength on a magic workbench containing the above
Belt of Stone Giant Strength +6: +6 bonus to Strength
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Leather hide
— Glowing Fire Essence
— Beljuril
Cast bull’s strength on a magic workbench containing the above
Boots of Striding +4: +4 bonus to Constitution
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Leather hide
— Weak Earth Essence
— Jacinth
Cast bear’s endurance on a magic workbench containing the above
Boots of Striding +6: +6 bonus to Constitution
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Leather hide
— Glowing Earth Essence
— Rogue stone
Cast cat’s grace on a magic workbench containing the above
Boots of Elvenkind: +5 bonus on Move Silently checks
Requires: Caster level 3, Craft Wondrous Items feat
— Leather hide
— Faint Water Essence
— Fire opal
Cast silence on a magic workbench containing the above
Нарукавники
Bracers of Armor +1: +1 bonus to AC
Requires: Caster level 7, Craft Wondrous Item feat
— 2 iron ingots
— Faint Earth Essence
— Obsidian
Cast mage armor on a magic workbench containing the above
Bracers of Armor +2: +2 bonus to AC
Requires: Caster level 7, Craft Wondrous Item feat
— 2 iron ingots
— Faint Earth Essence
— Diamond
Cast mage armor on a magic workbench containing the above
Bracers of Armor +3: +3 bonus to AC
Requires: Caster level 7, Craft Wondrous Item feat
— 2 iron ingots
— Weak Earth Essence
— Canary diamond
Cast mage armor on a magic workbench containing the above
Bracers of Armor +4: +4 bonus to AC
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— 2 iron ingots
— Weak Earth Essence
— Jacinth
Cast mage armor on a magic workbench containing the above
Bracers of Armor +5: +5 bonus to AC
Requires: Caster level 10, Craft Wondrous Item feat
— 2 iron ingots
— Glowing Earth Essence
— Blue diamond
Cast mage armor on a magic workbench containing the above
Bracers of Armor +6: +6 bonus to AC
Requires: Caster level 12, Craft Wondrous Item feat
— 2 iron ingots
— Glowing Earth Essence
— Rogue stone
Cast mage armor on a magic workbench containing the above
Bracers of Armor +7: +7 bonus to AC
Requires: Caster level 14, Craft Wondrous Item feat
— 2 iron ingots
— Radiant Earth Essence
— Beljuril
Cast mage armor on a magic workbench containing the above
Bracers of Armor +8: +8 bonus to AC
Requires: Caster level 16, Craft Wondrous Item feat
— 2 iron ingots
— Radiant Earth Essence
— King’s tear
Cast mage armor on a magic workbench containing the above
Cloak of Elvenkind: +5 bonus on Hide checks
Requires: Caster level 3, Craft Wondrous Item feat
— 2 leather hides
— Faint Water Essence
— Fire opal
Cast invisibility on a magic workbench containing the above
Greater Mantle of Spell Resistance: Spell resistance 21
Requires: Caster level 9, Craft Wondrous Item feat
— 2 leather hides
— Radiant Power Essence
— Radiant Fire Essence
— King’s tear
Cast spell resistance on a magic workbench containing the above
Cloak of Resistance +1: +1 bonus on saving throws
Requires: Caster level 5, Craft Wondrous Item feat
— 2 leather hides
— Faint Earth Essence
— Obsidian
Cast resistance on a magic workbench containing the above
Cloak of Resistance +2: +2 bonus on saving throws
Requires: Caster level 6, Craft Wondrous Item feat
— 2 leather hides
— Faint Earth Essence
— Diamond
Cast resistance on a magic workbench containing the above
Cloak of Resistance +3: +3 bonus on saving throws
Requires: Caster level 9, Craft Wondrous Item feat
— 2 leather hides
— Weak Earth Essence
— Canary diamond
Cast resistance on a magic workbench containing the above
Cloak of Resistance +4: +4 bonus on saving throws
Requires: Caster level 12, Craft Wondrous Item feat
— 2 leather hides
— Glowing Earth Essence
— Jacinth
Cast resistance on a magic workbench containing the above
Cloak of Resistance +5: +5 bonus on saving throws
Requires: Caster level 15, Craft Wondrous Item feat
— 2 leather hides
— Radiant Earth Essence
— Blue diamond
Cast resistance on a magic workbench containing the above
Cloak of Displacement: Cast displacement three times per day
Requires: Caster level 3, Craft Wondrous Item feat
— 2 leather hides
— Weak Air Essence
— Blue diamond
Cast displacement on a magic workbench containing the above
Nymph Cloak +4: +4 bonus to Charisma
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— 2 leather hides
— Weak Water Essence
— Star sapphire
Cast eagle’s splendor on a magic workbench containing the above
Nymph Cloak +6: +6 bonus to Charisma
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— 2 leather hides
— Glowing Water Essence
— Rogue stone
Cast eagle’s splendor on a magic workbench containing the above
Headband of Intellect +2: +2 bonus to Intelligence
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Leather hide
— Faint Fire Essence
— Diamond
Cast fox’s cunning on a magic workbench containing the above
Headband of Intellect +4: +4 bonus to Intelligence
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Leather hide
— Weak Fire Essence
— Star sapphire
Cast fox’s cunning on a magic workbench containing the above
Headband of Intellect +6: +6 bonus to Intelligence
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Leather hide
— Glowing Fire Essence
— Rogue stone
Cast fox’s cunning on a magic workbench containing the above
Ring of Divine Power 1: Prepare and cast one extra 1st-level divine spell per day
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Faint Fire Essence
— Obsidian
Cast owl’s wisdom on a magic workbench containing the above
Ring of Divine Power 2: Prepare and cast one extra 2nd-level divine spell per day
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Weak Fire Essence
— Diamond
Cast owl’s wisdom on a magic workbench containing the above
Ring of Divine Power 3: Prepare and cast one extra 3rd-level divine spell per day
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Faint Power Essence
— Weak Fire Essence
— Canary diamond
Cast owl’s wisdom on a magic workbench containing the above
Ring of Divine Power 4: Prepare and cast one extra 4th-level divine spell per day
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Weak Power Essence
— Glowing Fire Essence
— Star Sapphire
Cast owl’s wisdom on a magic workbench containing the above
Ring of Wizardry 1: Prepare and cast one extra 1st-level arcane spell per day
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Faint Air Essence
— Obsidian
Cast fox’s cunning on a magic workbench containing the above
Ring of Wizardry 2: Prepare and cast one extra 2nd-level arcane spell per day
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Weak Air Essence
— Diamond
Cast fox’s cunning on a magic workbench containing the above
Ring of Wizardry 3: Prepare and cast one extra 3rd-level arcane spell per day
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Faint Power Essence
— Weak Air Essence
— Canary diamond
Cast fox’s cunning on a magic workbench containing the above
Ring of Wizardry 4: Prepare and cast one extra 4th-level arcane spell per day
Requires: Caster level 8, Craft Wondrous Item feat
— Iron ingot
— Weak Power Essence
— Glowing Air Essence
— Star Sapphire
Cast fox’s cunning on a magic workbench containing the above
Прочие рецепты в игре
________________________________________
Mild Giant Centipede Venom: Coats a weapon with poison (DC 18, 1d2 points of Intelligence damage)
Requires: Craft Alchemy 4 ranks
— Giant Centipede VenomGland
Use the mortar & pestle item on an alchemy workbench containing the above
Average Giant Centipede Venom: Coats a weapon with poison (DC 20, 1d2 points of Intelligence damage)
Requires: Craft Alchemy 8 ranks
— 2 Giant Centipede VenomGlands
Use the mortar & pestle item on an alchemy workbench containing the above
Strong Giant Centipede Venom: Coats a weapon with poison (DC 22, 1d2 points of Intelligence damage)
Requires: Craft Alchemy 12 ranks
— 3 Giant Centipede VenomGlands
Use the mortar & pestle item on an alchemy workbench containing the above
Deadly Giant Centipede Venom: Coats a weapon with poison (DC 26, 1d2 points of Intelligence damage)
Requires: Craft Alchemy 16 ranks
— 4 Giant Centipede VenomGlands
Use the mortar & pestle item on an alchemy workbench containing the above
Mild Giant Bee Venom: Coats a weapon with poison (DC 18, 1d2 points of Constitution damage)
Requires: Craft Alchemy 4 ranks
— Giant Bee VenomGland
Use the mortar & pestle item on an alchemy workbench containing the above
Average Giant Bee Venom: Coats a weapon with poison (DC 20, 1d2 points of Constitution damage)
Requires: Craft Alchemy 8 ranks
— 2 Giant Bee VenomGlands
Use the mortar & pestle item on an alchemy workbench containing the above
Strong Giant Bee Venom: Coats a weapon with poison (DC 22, 1d2 points of Constitution damage)
Requires: Craft Alchemy 12 ranks
— 3 Giant Bee VenomGlands
Use the mortar & pestle item on an alchemy workbench containing the above
Deadly Giant Bee Venom: Coats a weapon with poison (DC 26, 1d2 points of Constitution damage)
Requires: Craft Alchemy 16 ranks
— 4 Giant Bee VenomGlands
Use the mortar & pestle item on an alchemy workbench containing the above
Mild Giant Scorpion Venom: Coats a weapon with poison (DC 18, 1d2 points of Strength damage)
Requires: Craft Alchemy 4 ranks
— Giant Scorpion VenomGland
Use the mortar & pestle item on an alchemy workbench containing the above
Average Giant Scorpion Venom: Coats a weapon with poison (DC 20, 1d2 points of Strength damage)
Requires: Craft Alchemy 8 ranks
— 2 Giant Scorpion VenomGlands
Use the mortar & pestle item on an alchemy workbench containing the above
Strong Giant Scorpion Venom: Coats a weapon with poison (DC 22, 1d2 points of Strength damage)
Requires: Craft Alchemy 12 ranks
— 3 Giant Scorpion VenomGlands
Use the mortar & pestle item on an alchemy workbench containing the above
Deadly Giant Scorpion Venom: Coats a weapon with poison (DC 26, 1d2 points of Strength damage)
Requires: Craft Alchemy 16 ranks
— 4 Giant Scorpion VenomGlands
Use the mortar & pestle item on an alchemy workbench containing the above
Scabbard of Keen Edges: Casts keen edge once per day
Requires: Caster level 5, Craft Wondrous Item feat
— Wooden plank
— Faint Earth Essence
— Jacinth
Cast keen edge on a magic workbench containing the above
Gem of Seeing: Casts true seeing once per day
Requires: Caster level 10, Craft Wondrous Item feat
— Weak Air Essence
— King’s Tear
Cast true seeing on a magic workbench containing the above