minecraft mod create рецепты
Getting started
To get started in this mod, you will need Copper, Zinc, Andesite and Iron. They are the basic materials to get your first machine up and working. I suggest you make Andesite Alloy, which can be made from 2 andesite and 2 iron or zinc nuggets. Now, the first thing you will want to craft is a Water Wheel, They require a water source on top of them that is flowing towards the front.
The recipe of the press! Check JEI for the andesite casing.
Now, after that you will need Cogwheels and Shafts. Cogwheels can be made by surrounding an Andesite Alloy with 8 Wooden Buttons. A Shaft can be made from 2 Andesite Alloy on top of each other in the crafting grid. Once you have these, you will want to make a Mechanical Press, this press is needed to craft Gold, Copper, Brass, and Iron Plates. After that, a world of possibilities are open for you. Once you go to the nether though, you will want to gather some blaze rods, and be sure to bring a Blaze Burner.
These blaze rods can be used in the crafting of Brass, which is used for more complex components, better item transport, and automation.
Tips and Tricks [ ]
Once you have made an Encased Fan, I suggest you break down the ores in a mill and wash them using the fan with a water source in front of it. This will help you gather at least 10 nuggets with and additional chance of 5 extra. Don’t worry if you smelted all your ores already though. The ores are pretty common.
Wheat is a really good food source. You’ll want to put wheat in a mill and wash it in the machines you made earlier.
Gearboxes are pretty handy. They can help you convert horizontal rotational force into vertical and vice versa.
Мод Create 1.16.5/1.15.2 (Строительные инструменты)
Create – мод на Майнкрафт 1.16.5/1.15.2, который позволяет вам получить несколько удобных и полезных строительных предметов. Если вам необходимо обладать рядом инструментов, которые могли бы помочь вам при строительстве, то данный мод отлично сможет вам помочь вам в таком нелегком деле. Что же именно было добавлено данным модом? Вы сможете получить ряд предметов, которые позволяют вам получить несколько инструментов для строительства.
Что именно добавил мод?
Как установить мод
Скачать мод Create
Для 1.16.5 create-mod-1_16_5.jar [ 7.68 Mb 1913 16 апреля 2021]
Для 1.16.4 скачать с Яндекс.диск
Для 1.14.4 create-mod-1_14_4.jar [ 1.24 Mb 392 27 ноября 2019]
Create [1.16.5] [1.15.2] [1.14.4]
Удобные гаджеты для строителей и изобретателей.
Скриншоты мода (кликабельно!):
Обзор 1 (на английском):
Обзор 2 (на английском):
Добро пожаловать в Create, где деревья могут расти рядом со стенами, пушки могут построить вам дом, а волшебные палочки могут помочь вам построить симметрично.
Этот мод содержит дикий ассортимент инструментов и курьезов для вдохновленных игроков. В настоящее время Create находится на ранней стадии, предлагая модуль для работы со схемами и несколько других курьезов. Ознакомьтесь с вики и внутриигровыми подсказками для получения дополнительной информации о том, как использовать эти функции, и следите за постоянно расширяющимся выбором возможностей для Creative и Survival Minecraft.
Извините, ребята, технология Create будет доступна и поддерживаться только в последних версиях игры. Мод находится на ранней стадии разработки.
Разработка и нет никакого смысла в портировании незаконченной груды функций. автор могу полностью понять, почему вы еще не хотите играть в Forge на 1.14, но как только она станет стабильной и популярной, Create также вырастет!
1.12 имеет много избыточности в отношении схем, вы должны быть в состоянии найти по крайней мере 10 альтернатив. Если вам нравится Wand of Symmetry, в версии 1.12 The Mighty Architect есть бюджетная версия только для творчества.
Minecraft Modding#
Хотите создать мод для Minecraft? Добавить в игру что-то свое: блок, моба, целое измерение?
На этом сайте вы найдете интересный, понятный и подробный учебник по созданию собственных модов для Minecraft.
Вы думаете это сложно? На самом деле нет (с помощью этого учебника 🙂
С чего начать?#
Первый и абсолютно необходимый навык для создания модов — знание основ программирование и Java.
Переменная, объект, класс, метод — все эти слова должны быть вам достаточно хорошо знакомы. Если вы не знаете, что это, то вам необходимо пройти самые основы языка Java. Сделать это можно, например, по этим урокам.
Теперь поговорим об API.
API — набор инструментов для упрощения работы с программой (в нашем случае, с Minecraft).
К сожалению, никакого встроенного API для создания модов у Minecraft нет.
Minecraft не поддерживает моды!
Однако, исходный код игры можно получить, и многие разработчики стали разрабатывать свои неофициальные API: Forge, Sponge и так далее. О Forge вы наверняка не раз слышали. Это самое популярное на сегодня API для создания модов.
Поэтому у вас есть выбор.
Писать моды с помощью API#
Это будет проще. Но запускаться ваши моды смогут только на клиенте с заранее установленным API. Моды, написанные с помощью Forge пойдут только на Minecraft, где предварительно установлен Forge.
Большинство всех Minecraft модов написаны при помощи Forge API.
Плюсы
Минусы
Писать моды без помощи API#
Это несколько сложнее, так как потребует от вас глубокого понимания внутреннего устройства работы Minecraft. При написании модов без использования API вы напрямую редактируете исходный код игры. Получается, что вы словно пишете свой собственный Minecraft (или новую его версию), и никакие другие моды работать вместе с вашим скорее всего не будут.
Плюсы
Минусы
Что выбрать?#
В большинстве случаев рекомендуется писать моды при помощи Forge API. Он сейчас наиболее популярен и является практически стандартом.
Большинство модов и уроков по их созданию написанно с помощью этого API. Forge настолько распространен, что частенько под созданием модов для Minecraft понимается именно их создание с помощью Forge API.
У меня вопрос/проблема!#
Если что-то не работает, но должно, или (что еще хуже), что-то работает, но не должно, смело обращайтесь на форум за помощью.
Кстати, там можно не только просить о помощи, но еще и общаться с другими создателями модов, обмениваться опытом и рекламировать свои моды!
Как поделиться с другом?#
Вы можете просто скинуть ссылку на статью. Однако, статьи на данном сайте порой достигают внушительных размеров. В таком случае, можно поделиться ссылкой на конкретный раздел статьи.
Разделы статьи разделяются заголовками. Наведите на заголовок курсор мышки. Справа от него появится значок ссылки. Нажмите на него правой кнопкой и выберите пункт «Копировать адрес ссылки».
Вклад в учебник#
Вы можете вносить правки в существующие статьи, добавлять свои собственные, а также предлагать идеи для новых статей. Сделать это очень просто. Весь процесс полностью автоматизирован. Подробные инструкции вы можете найти на вики по работе с сайтом.
О сайте#
На просторах интернета достаточно много штучных учебников под какие-то конкретные Minecraft версии. Получается, что нет единого источника информации, который поддерживается сообществом, а не единственным автором.
Здесь мы реализуем другой подход.
Сайт является работает на статическом генераторе MkDocs с темой Material. Такой подход позволяет не возиться с исходниками сайта, а писать статьи в удобной markdown разметке, которая автоматически собирается в готовый и красивый сайт.
Minecraft Wiki
The Minecraft Wiki is no longer considered as official by Microsoft and therefore several changes are required to be made, including to the wiki’s logo. Please read this announcement for more information.
Tutorials/Creating Forge mods
Contents
Overview
Mods (short for ‘modifications’) can modify or add items, blocks, entities, and much more. Presumably, you already have an idea for a mod you want to create. If you simply want to add custom advancements, functions, loot tables, structures, recipes or tags to your game, look into how to make a Data pack, which does not require programming. Or look into how to make a resource pack if you simply want to customize textures (colors and designs), models, music, sounds, languages, splashes, fonts, or the end poem. Or perhaps you want to ‘fork’ a favorite mod to update for newer versions of Minecraft. In any case, this guide will eventually cover only the most basic elements of creating an item and creating an entity (a moving thing like a villager, sheep, zombie, etc.), and distributing the resulting mod package.
Minecraft mods consist of jar files (example: yournewmod.jar) which contain class files, JSON files, and image files, to name a few of the most common.
If you have been playing Minecraft Java Edition, you probably already have JRE (Java Runtime Environment). To develop a mod, you will need to find JDK (Java Development Kit), which includes the JRE and an emulator. Create a free account at oracle.com and download JDK Standard Edition version 8. Then follow the instructions for installing it, and make note of the location it installs to. Pay particular attention to the section on Updating the PATH Environment Variable.
With a Java Development Kit installed, and the IntelliJ Integrated Development Environment to manipulate Java with, you now have the tools to develop custom software that can be used in a variety of applications. While working on a mod, continue working through Java tutorials. The lessons will enable you to put your ideas into action, while the ideas will make the lessons more interesting and memorable.
One more tool you should set up before starting a mod is the Forge MDK (Mod Development Kit). Forge is a collection of useful resources and mod loader, designed specifically to simplify compatibility between Minecraft Java Edition and multiple community-created mods. This tutorial will focus on the MDK for version 1.12.2 of Minecraft Java Edition, although Forge for 1.14.4 has been around for some time. An alternative to Forge is Fabric, but Java is still used to code mods either way.
Things you are not to do
There are some things that you should be careful to not do when creating a mod. Keep this list in mind:
First steps with Forge
This wiki article aims to provide a foolproof walk-through of a few key elements of Forge’s tutorial: https://mcforge.readthedocs.io. Bookmark their page, as it addresses many issues this article will not. Moreover, there’s more than one valid way to achieve the desired result; this wiki article will focus on the simplest, which is probably not the most efficient or elegant. If you follow precisely the steps outlined here, you should soon have a functional mod, which you can then tinker with to your heart’s content. If you use Linux, Forge’s tutorial will probably be more useful for you. If you use Windows, read on.
A note about placeholders
This tutorial will use «You» to represent the User profile you are logged in with; if you copy-paste paths from this tutorial, be sure to replace «You» with your own Windows username. This tutorial will use «yournewmod» to represent sections you should replace with the mod name you choose for your project.
1. Create a folder for your project
Navigate to C:/Users/You/Documents and create a new folder. The name of this folder may be changed easily later.
2. Obtain a «source distribution»
Visit https://files.minecraftforge.net and make sure the version selected is the version for which you want to create a mod. In the large «Download Recommended» box, click on the small MDK box. A dialog box will appear, asking where you want to save the file, and what to name it. Choose any convenient location, but leave the name unchanged.
3. Copy key files to your project folder
3½. A note about mappings
Change the following line in build.gradle line 34
On line 51 of ExampleMod.java, change options to gameSettings (or simply comment or delete the line)
4. Import the gradle project
Open/Run the IntelliJ IDEA program. In the landing screen, click on Open. A dialog box will appear, asking which file to import. Navigate to your project folder and select «build.Gradle,» then click OK.
5. Designate the JDK
In the next window, click in the «Gradle JVM» field and navigate to the JDK files you installed earlier. If you got version 8 update 282, select the folder named «jdk1.8.0_282.» Click OK and wait for the build to finish, Showing the results in the bottom field.
[TODO: I didn’t get another window, need to verify what happens on a fresh IDEA install]
[Note: Confirming that on IntelliJ IDEA 2021.1.2 window doesn’t appear, most likely that it detects JDK itself, so it will only appear if it failed to locate appropriate JDK]
6. Set up workspace
No Dependencies needed to be Installed. Move to next step as new update in Forge command setupDecompWorkspace is not needed
7. Configure Run settings
You can now select and run runClient in the run configuration drop down menu. This will start the Launcher with your mod included. When you get to the landing menu, you can check whether your mod is present.
Creating a mod for Forge
Identifying your mod
Package names should be based on a domain name in reverse order, or a name that is not a valid domain name if you do not own a domain name.
[TODO clearer instructions, set up MODID variable]
Setting up Item Registration
You can create a class to put your definitions in. Here we call it RegistryHandler, though some mods have separate classes for each type of object called ModItems, ModBlocks, etc; and in theory you could just add it to the main class. Having at least one class file (or, ideally, a package) to put registrations in without any non registration related code provides better organization for when you expand your mod.
In your main class, set it up to automatically be called at the appropriate time, in the public ExampleMod() constructor:
Creating a Custom Tool
Let’s make a simple spear, with damage ability similar to a stone sword.
So, to start off with we need to make a new directory called tools in your package. Next create a new Java enum called ModItemTier. In this file you need to type a variant of the following:
Next, you need to register your item. Go to your item registry class [?] and make a new item like the one here:
The numbers are the base attack damage [added to the damage set in the ItemTier] and the speed modifier, the values chosen for the example are intermediate between a sword and an axe.
After this, you need to make a JSON file in src/main/resources/assets/examplemod/models/item called what you set earlier, like so:
Then, go to your textures folder and input the texture you will make in the next step. If you want to know more about durability I recommend this page.
Custom Layers over Vanilla Textures
Textures from Scratch
Open an image editor, preferably one that supports transparency, and create a new image, with a size that is a multiple of 16×16 (eg. 32×32, 64×64. etc.)
Creating a 32×32 pixel canvas in GIMP
This example is using a 32×32 pixel image and is made in GIMP.
Create your file, making sure it is in pixels and not inches, millimetres, or any other measurement.
Create a new layer, and delete the original canvas. If you don’t do that, then your image will have a white background.
Using a brush of 1×1 pixel, start drawing your item. Make sure to use separate layers for separate parts of the item to allow changes to be made easier.
If you’re following along with this tutorial and wish to use this image, you can download this finished pixel art here.
Creating a Custom Mob
Models from Scratch
The best way to model mobs is probably blockbench (blockbench website). Blockbench is a free modeling tool, and it would be much faster and easier than taking the other approach, which is slow. If you want to model with it, simply make a cube, position it, rotate it, size it, and make your model the way you want to make it. If you need more cubes, you can easily make a new one. This is probably the best method for this. It is fast, easy, and customizable.