state of decay 2 моды меню разработчика
State of Decay 2 → Файлы
State of Decay 2 — продолжение замечательного зомби-экшена с видом от третьего лица и элементами выживания. Вместе с товарищами или в гордом. Подробнее
Общие характеристики:
Импортируйте новые моды с помощью кнопки «Добавить мод» или перетаскивая файлы Pak / Zip прямо в пользовательский интерфейс. ZIP-файлы с несколькими пакетами позволяют выбрать несколько пакетов для импорта. Пакеты с файлами info.txt или metadata.json будут отображать свою информацию в пользовательском интерфейсе, даже при импорте из ZIP-файлов. Измените порядок загрузки с помощью текстового поля в списке или с помощью перетаскивания.
Обнаруживает конфликты во всех паках внутри папки pak. Двойной щелчок по моду открывает окно со списком всех файлов внутри, а также с подробным описанием любых конфликтов. Поддерживает моды Cooked и Pak.
0 не понравилось 0 понравилось
Если вы хотите облегчить прохождение State of Decay 2, то можете воспользоваться нашим файловым архивом. Здесь собраны только проверенные и работоспособные файлы для игр, которые можно скачать бесплатно.
При скачивании файлов нужно обратить внимание на версию игры, для которой он предназначен. Трейнеры для игр, например, не всегда совместимы со всеми версиями игры, так как разработчики, выпуская обновления, могут менять архитектуру игры и принципы работы тех или иных ее механик. Обычно версия, с которой совместим файл, указывается прямо в его названии.
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
Unlock Developer Menu
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Enables opening the Developer Menu in game
Nexus requirements
Mod name | Notes |
---|---|
State of Decay 2 Mod Manager | Required for integration of the new version with other custom script mods |
Mods requiring this file
Mod name | Notes |
---|---|
A Noisy Cricket | To acquire the weapon. |
Drug Lords AK | To acquire the weapon. |
LightSaber V1 and V2 | To get the weapons. |
Meat Ur Doom | |
Nuff Said AK Mod | To acquire the weapon. |
ZOD49 Sidearm | To acquire the weapon. |
Credits and distribution permission
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Straight donations accepted
Enables opening the in game developer menu in game.
Add the pak file to the State of Decay 2 Mod Manager and then use the «Create Intergration Pak» function to add this to your game.
Dev menu is opened with F2
Can spawn weapons, control your radio, spawn and kill zombies, plague hearts, infestations, add more followers, enclaves and various other things.
IMPORTANT NOTE: Not all functions will work. Those that do not work will not be fixed as I did not build the menu, it was created for the developers for debugging purposes.
To install, unzip the zip file contents to either of the following locations;
Steam & Epic Users:
%LocalAppData%\StateOfDecay2\Saved\Paks
Windows Users:
%LocalAppData%\Packages\Microsoft.Dayton_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Local\StateOfDecay2\Saved\Paks
Windows Store users may need to use the steam/epic location if the windows directory doesn’t exist.
Thee Paks folder doesn’t exist by default, you will need to make it if you’ve not used pak mods before
State of Decay 2 «Редактор скрытых настроек игры»
Редактор настроек игры. Поле зрения(FOV), отключение смазывание(Motion Blur), глубину резкости(Depth Of Field).
Использование этого редактора простое. В него уже включены все настройки ini, которые найдены и протестированы.
Просто введите «имя параметра» в поле «Фильтр»(Filter), дважды щелкните его «текущее значение»(Current Value) и нажмите «Ввод», когда закончите редактирование.
Он автоматически отредактирует правильный INI-файл в правильном разделе.
Он также автоматически установит значение ini только для чтения, чтобы не допустить изменение игрой ваши настройки.
Резервные копии также автоматически создаются при первом запуске, поэтому вы можете легко вернуться к старым настройкам, если что-то пойдет не так.
Файлы резервных копий будут лежать по следующему пути %localappdata%\Packages\Microsoft.Dayton_8wekyb3d8bbwe\LocalState\StateOfDecay2\Saved\Config\UWP в папке «backupcfgs».
Чтобы туда попасть нажимаем сочетание клавиш Win+R и вставляем путь в строку, жмем Enter.
Пример: Для изменения поле зрения (FOV) «Фильтр»(Filter) вставляем параметр «AspectRatioAxisConstraint» без ковычек. В графу «текущее значение»(Current Value) дважды щелкаем левой кл. мыши и вставляем туда значение «AspectRatio_MaintainYFOV» без ковычек, жмем ввод. Все готово, заходим в игру и видим на много больше того, что происходит за спиной нашего игрового персонажа. Изображения:
Все остальное меняется аналогичным образом. Не меняйте то, что не проверенно.
Параметры и значения.
FOV (Поле зрения)
AspectRatioAxisConstraint=AspectRatio_MaintainYFOV
Motion Blur (Смазывания при движении)
r.DefaultFeature.MotionBlur=False
Depth Of Field (Глубина резкости)
r.DefaultFeature.DepthOfField=False
Disable Lens Flare (Отключение вспышки в прицеле)
r.DefaultFeature.LensFlare=False
Mouse Smoothing (Отключение сглаживания мыши)
bDisableMouseAcceleration=True
Grass Density (Плотность и дальность отображения травы)
sg.GrassDrawDistanceQuality=2 (Дистанция прорисовки травы. Значения от 0 до 3, по умолчанию 2).
sg.FoliageQuality=2 (Плотность травы. Значения от 0 до 3, по умолчанию 2).
Remove Film grain effect (Эффект зернистости пленки)
r.Tonemapper.GrainQuantization=0 (По умолчанию 1)
r.Tonemapper.Quality=0
Результаты проверки на вирусы Virus Total Results
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
Unlock Developer Menu
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Enables opening the Developer Menu in game
Nexus requirements
Mod name | Notes |
---|---|
State of Decay 2 Mod Manager | Required for integration of the new version with other custom script mods |
Mods requiring this file
Mod name | Notes |
---|---|
A Noisy Cricket | To acquire the weapon. |
Drug Lords AK | To acquire the weapon. |
LightSaber V1 and V2 | To get the weapons. |
Meat Ur Doom | |
Nuff Said AK Mod | To acquire the weapon. |
ZOD49 Sidearm | To acquire the weapon. |
Credits and distribution permission
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Straight donations accepted
Enables opening the in game developer menu in game.
Add the pak file to the State of Decay 2 Mod Manager and then use the «Create Intergration Pak» function to add this to your game.
Dev menu is opened with F2
Can spawn weapons, control your radio, spawn and kill zombies, plague hearts, infestations, add more followers, enclaves and various other things.
IMPORTANT NOTE: Not all functions will work. Those that do not work will not be fixed as I did not build the menu, it was created for the developers for debugging purposes.
To install, unzip the zip file contents to either of the following locations;
Steam & Epic Users:
%LocalAppData%\StateOfDecay2\Saved\Paks
Windows Users:
%LocalAppData%\Packages\Microsoft.Dayton_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Local\StateOfDecay2\Saved\Paks
Windows Store users may need to use the steam/epic location if the windows directory doesn’t exist.
Thee Paks folder doesn’t exist by default, you will need to make it if you’ve not used pak mods before
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
State of Decay 2 Mod Manager
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
A tool for managing both your paks and coooked folder, detecting conflicts, finding lost assets and generally just being awesome
This mod does not have any known dependencies other than the base game.
Mods requiring this file
Credits and distribution permission
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Version 2.2.10
Version 1.3.1
Version 1.3.0
Straight donations accepted
Heilos’ SoD2 Mod Manager
Custom Content Integration
Dynamically builds the asset lists for mods that include the optional metadata.json file so that they don’t override each other. Mods that add new facilities, outfits, vehicles or custom scripts can all be loaded together.
Facilities, outfits, Vehicles and scripts all work while hosting multiplayer sessions but will likely not be usable in other players games.
Mods that add new items or weapons will disable your ability to play in multiplayer due to crashing issues. You are advised to set up a seperate, single player only community to use these in.
General Features:
Import new mods via «Add Mod» button or by dropping Pak/Zip files directly onto the UI
Zips with multiple paks allow selection of multiple paks for import
Paks with info.txt or metadata.json files will display their information in the UI, even when importing from zips
Change load order with a textbox on the list or by using drag and drop in the UI
Detects conflicts in all paks inside the pak folder
Double clicking a mod opens up a window listing all files inside, as well as detailing any conflicts
Supports both Cooked and Pak mods
Simple, compact dark UI
Developer Mode for unpacking and packing mods and the cooked folder
Button to unpack files from a pak mod (Currently Disabled pending code rewrite)
Visual display of Cooked folder
Ability to select and pak specific files from the cooked folder, along with automatic creation of metadata.json file (Currently Disabled pending code rewrite)
Filter to find specific files and folders in the cooked file list
Version 2 is also compatible with info.txt from version 1, so no data is lost from older mods.
For users wishing to create mods:
You can find the asset editor that most of us use for modding as well as the JSON file that is used to display information in the manager on my github
You can get further support and help on the SoD2 Modding discord;