православный календарь на сегодня еда

Православный церковный календарь

Двунадесятые и великие праздники 2021 года

Многодневные посты 2021 года

Дни поминовения усопших

07.02Поминовение всех усопших, пострадавших в годину гонений за веру Христову

06.03Вселенская родительская (мясопустная) суббота

27.03Суббота 2-й седмицы Великого поста.

03.04Суббота 3-й седмицы Великого поста.

10.04Суббота 4-й седмицы Великого поста.

09.05Поминовение усопших воинов

11.05Радоница.

19.06Троицкая родительская суббота

06.11Димитриевская родительская суббота

Когда совершается венчание

Православный календарь

Православный календарь содержит два годичных круга событий: неподвижный круг, все даты которого твёрдо установлены в богослужебных книгах, и Пасхальный круг, все события которого установлены относительно дня празднования Пасхи.

День Пасхи вычисляется по солнечно-лунному календарю (Александрийской пасхалии) и празднуется одновременно всеми автокефальными Православными Церквями (кроме Финской Церкви, перешедшей на Григорианский календарь), как и все связанные с ним события пасхального круга.

Даты неподвижного круга отмечаются по-разному: по юлианскому календарю (так называемому «старому стилю») и по григорианскому календарю (современному гражданскому календарю, или «новому стилю»).

В Русской Православной Церкви,а также в Иерусалимской, Грузинской, Сербской Церкви и в монастырях Афона события неподвижного круга отмечаются по юлианскому календарю, который в XX–XXI веках на 13 дней отличается от гражданского календаря. Так, начало церковного года (новолетие), установленное на 1 сентября, празднуется по гражданскому календарю 14 сентября.

В других одиннадцати Поместных Православных Церквах даты неподвижного круга отмечают по новоюлианскому календарю. Так, Рождество Христово празднуется перед гражданским новым годом, 25 декабря.

Представленный Православный календарь позволяет определять даты постов и праздников c 100 по 20000 г. При наведении курсора на календарное число появляется информация об особенностях этого дня. При нажатии на любое число месяца, ссылка приведёт на соответствующую дату подробного ежедневного календаря Русской Православной Церкви. Ссылки на ежедневный календарь работают плюс/минус 10 лет от текущей даты.

Источник

Календарь питания Великого Поста на 2021 год

Великий Пост

Сам Спа­си­тель был пове­дён Духом в пустыню, сорок дней иску­шался от дья­вола и ничего не ел в эти дни. Вели­кий пост – пост в честь Самого Спа­си­теля – состоит из двух частей: Свя­той Четы­ре­де­сят­ницы (пер­вые 6 недель) и Страст­ной Сед­мицы (послед­няя неделя – 6 дней). Страст­ная сед­мица уста­нов­лена в вос­по­ми­на­ние о послед­них днях зем­ной жизни, стра­да­ниях и смерти Иисуса Хри­ста. Цель Вели­кого поста — под­го­товка к празд­но­ва­нию Пасхи. Стро­гий пост, молитва, осво­бож­де­ние от обид, про­ще­ние вра­гов, очи­ще­ние от зави­сти и зло­сти, при­бли­жает чело­века к тому состо­я­нию, в кото­ром его хотел бы видеть Бог. Вели­кий пост был уста­нов­лен в начале V века. В этот период воз­никла идея соро­ка­днев­ного Вели­кого поста, как деся­тины года. В это же время Цер­ковь начала счи­тать его обя­за­тель­ным для всех христиан.

Каж­дая неделя Вели­кого поста имеет свое назва­ние и сим­во­ли­че­ское значение.

1 неделя – Тор­же­ство православия
В эту неделю пра­во­сла­вие чтит победу в ико­но­бор­че­стве. Осо­бое почте­ние выска­зы­вают импе­ра­трице Фео­доре Кон­стан­ти­но­поль­ской, кото­рая вос­ста­но­вила почи­та­ние икон в церкви, после запрета в VIII веке.

2 неделя – Свя­ти­теля Гри­го­рия Паламы
Цер­ковь почи­тает этого свя­того за его уче­ние и победу в бого­слов­ских спо­рах. Он объ­яс­нил связь между Богом и миром.

3 неделя – Крестопоклонная
В этот период Поста покло­ня­ются Кресту.

4 неделя – Пре­по­доб­ного Иоанна Лествич­ника
Этого свя­того пре­под­но­сят всем хри­сти­а­нам как при­мер пост­ни­че­ской и духов­ной жизни.

5 неделя – Пре­по­доб­ной Марии Египетской
Эту свя­тую почи­тают за то, что она уси­лен­ным постом и пока­я­нием смогла изба­виться от гре­хов­ной жизни.

6 неделя – Вход Гос­по­день в Иеру­са­лим, неделя ваий
Назва­ние про­ис­хо­дит от слова «ваия» — листья пальмы, кото­рыми усти­лали путь Хри­ста перед въез­дом в город Иеру­са­лим. В нашей стране аль­тер­на­ти­вой паль­мо­вых вет­вей явля­ются веточки вербы.

7 неделя – Страст­ная седмица
В эту неделю вспо­ми­нают послед­ние дни зем­ной жизни, стра­да­ний, смерти и погре­бе­ния Иисуса Христа.

С осо­бой стро­го­стью соблю­да­ется пост в первую, чет­вёр­тую (Кре­сто­по­клон­ную) и Страст­ную седмицы.

В пер­вые два дня Вели­кого поста, а также в Страст­ную Пят­ницу Типи­кон пред­пи­сы­вает мона­хам пол­но­стью воз­дер­жи­ваться от пищи. По суб­бо­там и вос­кре­се­ньям бла­го­слов­ля­ется вку­ше­ние горя­чей пищи с рас­ти­тель­ным мас­лом. В осталь­ные дни Вели­кого поста пред­пи­сы­ва­ется стро­гий пост — сухоядение.

Исклю­че­ние состав­ляют сле­ду­ю­щие дни. Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом раз­ре­ша­ется 22 марта (празд­ник 40 Сева­стий­ских муче­ни­ков), 14 и 15 апреля (Мари­ино сто­я­ние, Чет­вер­ток Вели­кого канона). Рыба раз­ре­ша­ется в Бла­го­ве­ще­ние Пре­свя­той Бого­ро­дицы и в Верб­ное вос­кре­се­нье. В Лаза­реву суб­боту раз­ре­ша­ется рыб­ная икра. В Страст­ную пят­ницу есть тра­ди­ция не вку­шать пищу до выноса Пла­ща­ницы (обычно эта служба закан­чи­ва­ется в 15–16 часов).

Устав в пол­ной мере отно­сится к мона­стыр­ской прак­тике. Миря­нам не обя­за­тельно при­дер­жи­ваться всей стро­го­сти поста. При­хо­жане согла­со­вы­вают кален­дарь пита­ния с духов­ными настав­ни­ками, учи­ты­вая все жиз­нен­ные обсто­я­тель­ства, состо­я­ние здо­ро­вья и осо­бен­но­сти орга­низма и таким обра­зом опре­де­ляют меру стро­го­сти сво­его поста.

Календарь питания по дням с 15 марта 2021 года по 1 мая 2021 года

Мона­стыр­ский Устав Вели­кого поста

Сед­мица 1‑я Вели­кого поста.

15 марта. Поне­дель­ник 1‑й седмицы.
Пол­ное воз­дер­жа­ние от пищи.

16 марта. Втор­ник 1‑й седмицы.
Сухо­яде­ние.

17 марта. Среда 1‑й седмицы.
Сухоядение.

18 марта. Чет­верг 1‑й седмицы
Сухоядение.

19 марта. Пят­ница 1‑й седмицы.
Сухоядение.

20 марта. Суб­бота 1‑й сед­мицы. Вмч. Фео­дора Тирона
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, туше­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

21 марта. Вос­кре­се­нье. Неделя 1‑я Вели­кого поста. Тор­же­ство Православия.
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, туше­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

Сед­мица 2‑я Вели­кого поста.

22 марта. Поне­дель­ник 2‑й сед­мицы. 40 Сева­стий­ских мучеников
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, туше­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

23 марта. Втор­ник 2‑й седмицы
Сухоядение

24 марта. Среда 2‑й седмицы
Сухоядение

25 марта. Чет­верг 2‑й седмицы
Сухоядение

26 марта. Пят­ница 2‑й седмицы
Сухоядение

27 марта. Суб­бота 2‑й сед­мицы. Поми­но­ве­ние усопших
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, туше­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

28 марта. Вос­кре­се­нье. Неделя 2‑я Вели­кого поста. Свт. Гри­го­рия Паламы.
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, туше­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

Сед­мица 3‑я Вели­кого поста.

29 марта. Поне­дель­ник 3‑й седмицы
Сухоядение

30 марта. Втор­ник 3‑й седмицы
Сухоядение

31 марта. Среда 3‑й седмицы
Сухоядение

1 апреля. Чет­верг 3‑й седмицы
Сухоядение

2 апреля. Пят­ница 3‑й седмицы
Сухоядение

3 апреля. Суб­бота 3‑й сед­мицы. Поми­но­ве­ние усопших
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, туше­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

4 апреля. Вос­кре­се­нье. Неделя 3‑я Вели­кого поста. Крестопоклонная
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, туше­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

Сед­мица 4‑я Вели­кого поста.

5 апреля. Поне­дель­ник 4‑й седмицы
Сухоядение

6 апреля. Втор­ник 4‑й седмицы
Сухоядение

7 апреля. Среда 4‑й сед­мицы. Бла­го­ве­ще­ние Пре­свя­той Богородицы
Рыба – раз­ре­ша­ются блюда из рыбы и морепродуктов.

8 апреля. Чет­верг 4‑й седмицы
Сухоядение

9 апреля. Пят­ница 4‑й седмицы
Сухоядение

10 апреля. Суб­бота 4‑й сед­мицы. Поми­но­ве­ние усопших
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, тушё­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

11 апреля. Вос­кре­се­нье. Неделя 4‑я Вели­кого поста. Прп. Иоанна Лествич­ника
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, туше­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

Сед­мица 5‑я Вели­кого поста.

12 апреля. Поне­дель­ник 5‑й седмицы
Сухоядение

13 апреля. Втор­ник 5‑й седмицы
Сухоядение

14 апреля. Среда 5‑й седмицы
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, туше­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

15 апреля. Чет­верг 5‑й сед­мицы. Чет­вер­ток Вели­кого канона
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, тушё­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

16 апреля. Пят­ница 5‑й седмицы
Сухоядение

17 апреля. Суб­бота 5‑й сед­мицы. Похвала Пре­свя­той Бого­ро­дицы (Суб­бота Акафиста)
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, тушё­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

18 апреля. Вос­кре­се­нье. Неделя 5‑я Вели­кого поста. Прп. Марии Египетской
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, тушё­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

Сед­мица 6‑я Вели­кого поста.

19 апреля. Поне­дель­ник 6‑й сед­мицы (ваий)
Сухоядение

20 апреля. Втор­ник 6‑й сед­мицы (ваий)
Сухоядение

21 апреля. Среда 6‑й сед­мицы (ваий)
Сухоядение

22 апреля. Чет­верг 6‑й сед­мицы (ваий)
Сухоядение

23 апреля. Пят­ница 6‑й сед­мицы (ваий)
Сухоядение

24 апреля. Суб­бота 6‑й сед­мицы (ваий). Лаза­рева суббота
Раз­ре­ша­ется рыб­ная икра

25 апреля. Вос­кре­се­нье. Неделя 6‑я Вели­кого поста, ваий (Верб­ное вос­кре­се­нье). Вход Гос­по­день в Иерусалим
Рыба – раз­ре­ша­ются блюда из рыбы и морепродуктов.

Страст­ная седмица

26 апреля. Страст­ная сед­мица. Вели­кий Понедельник.
Сухоядение

27 апреля. Страст­ная сед­мица. Вели­кий Вторник.
Сухоядение

28 апреля. Страст­ная сед­мица. Вели­кая Среда.
Сухоядение

29 апреля. Страст­ная сед­мица. Вели­кий Чет­вер­ток. Вос­по­ми­на­ние Тай­ной Вечери
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, тушё­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

30 апреля. Страст­ная сед­мица. Вели­кий Пяток Вос­по­ми­на­ние Свя­тых спа­си­тель­ных Стра­стей Гос­пода нашего Иисуса Христа.
Пол­ное воз­дер­жа­ние от пищи

1 мая. Страст­ная сед­мица. Вели­кая Суббота.
Горя­чая пища с рас­ти­тель­ным мас­лом – раз­ре­ша­ется варё­ная рас­ти­тель­ная пища (каши, супы, тушё­ные овощи, грибы) с добав­ле­нием масла.

Источник

16 ноября

Чтения Священного Писания

Богослужения

Каноны

Акафисты

Тропари, кондаки, молитвы и величания

Во вторник, св. Иоанну Предтече

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че:/ показа́л бо ся еси́ вои́стину и проро́ков честне́йший,/ я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго./ Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся,/ благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га я́вльшагося пло́тию,/ взе́млющаго грех ми́ра,// и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

Перевод: Память праведника чтится похвалами, тебе же довольно свидетельства Господня, Предтеча, ведь явился ты поистине из пророков славнейшим, ибо удостоился в струях крестить Проповеданного. Потому за истину пострадав с радостью, благовествовал ты и находящимся во аде Бога, явившегося во плоти, подъемлющего грех мира и подающего нам великую милость.

Проро́че Бо́жий и Предте́че благода́ти,/ главу́ твою́ я́ко ши́пок свяще́ннейший от земли́ обре́тше,/ исцеле́ния всегда́ прие́млем,// и́бо па́ки, я́коже пре́жде в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

Перевод: Пророк Божий и Предтеча благодати, главу твою как священнейшую розу в земле обретя, мы всегда получаем исцеления, ибо снова, как и прежде, ты возвещаешь в мире о покаянии.

Священномученику Косме Петриченко

Космо́ пресла́вне, священному́чениче Христо́в,/ в годи́ну гоне́ния креста́ па́стырскаго не уклони́выйся/ ниже́ свяще́ннаго служе́ния своего́ отве́ргшийся,/ в узи́лище и на суди́щи безбо́жничестем/ тве́рдым во испове́дании Христо́ве пребы́л еси́,/ ны́не же на Небесе́х венце́м му́ченичества укра́шенный,/ моли́ Христа́ Пастыренача́льника// поми́ловатися душа́м на́шим.

Перевод: Косма прославляемый, священномученик Христов, во времена гонений не уклонившийся от пастырского креста и не отвергнувший священное служение, в заключении и на суде безбожников ты пребыл твердым в исповедании Христа, сейчас же на Небесах венцом мученичества украшенный, моли Христа Пастыреначальника о помиловании душ наших.

Воспои́м ны́не свята́го пресви́тера Косму́,/ и́же в земли́ Сара́товстей явле́ннаго но́ваго Небе́снаго свети́льника,/ ве́рных ду́ши неле́ностно упа́сшаго/ егда́ во́лцы хи́щнии тща́хуся расхи́тити я́./ Те́мже и Христо́с его́ в оби́тели ра́йския всели́/ я́ко пресла́вна священному́ченика,// и хода́тая о душа́х на́ших.

Перевод: Воспоем сейчас святого пресвитера Косму, в земле Саратовской явленное новое Небесное светило, верующих души бдительно спасшего, когда волки хищные пытались похитить их. Потому Христос поселил его в райские селения, как прославляемого священномученика и ходатая о душах наших.

Молитва священномученику Косме Петриченко

О, ди́вный во страда́льцех священному́чениче Космо́, Це́ркви Росси́йския пречу́дное украше́ние и земли́ Сара́товския ве́лие удобре́ние!

Ве́лии по́двизи и труды́ твои́, я́же за правове́рие и за Це́рковь Бо́жию положи́л еси́. Ты́, возжела́в вы́шних, оста́вил еси́ земну́ю сла́ву, и му́чеником дре́вним ревну́я, до́блественно противуста́л еси́ я́рости власте́й нечести́вых и преще́нию зломышле́нных клевре́т ея́. Ты́, прие́м непра́ведное осужде́ние и ка́знь лю́тую, восприя́л еси́ вене́ц му́ченичества, кро́вными ка́плями я́ко многоце́нным ка́мением испещре́нный, и ны́не во Ца́рствии Небе́снем Престо́лу все́х Влады́ки с ли́ком новому́чеников и испове́дников Росси́йских предстои́ши.

Сего́ ра́ди мы́ гре́шнии тебе́ припа́даем и тебе́ мо́лимся: о, дру́же Христо́в, изба́ви на́с моли́твами твои́ми от вся́каго бесо́вскаго обстоя́ния, спаси́ на́с немощны́х от у́ст па́губнаго зми́я, и́щущаго пожре́ти на́с и свести́ ко а́ду живо́т на́ш. Исто́ргни на́с от лю́тых страсте́й и вся́кия напа́сти, гре́х ра́ди на́ших находя́щия. Пода́ждь душа́м на́шим утеше́ние, всади́ в сердца́ на́ша стра́х Суда́ Бо́жия, наипа́че же укрепи́ в на́с ве́ру Правосла́вную, в не́йже до конца́ земна́го жития́ на́шего тве́рдо пребыва́ти без поро́ка сподо́би и твоея́ Христу́ ве́рности подража́тели на́с бы́ти научи́. А́ще же терпели́во кре́ст искуше́ний и злострада́ний понести́ не возмо́жем, оба́че и тогда́ не лиши́ на́с ми́лостивыя твоея́ по́мощи, страстоте́рпче вели́кий, но свобо́ду и осла́бу на́м у Го́спода испроси́.

Огради́ всеси́льным твои́м предста́тельством к Бо́гу, уго́дниче Христо́в и страстоте́рпче вели́кий, о́тче Космо́, страну́ на́шу Росси́йскую, гра́д се́й и вся́ гра́ды и ве́си от гла́да, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нных и междоусо́бныя бра́ни и от вся́каго зла́, и все́м с ве́рою и любо́вию притека́ющим к тебе́ испроси́ у Го́спода Бо́га грехо́в проще́ние, телеси́ здра́вие, неду́гов проще́ние, от ско́рбных обстоя́ний свобожде́ние, да нече́стия и мирски́х по́хотей отбе́гше, Бо́гови же благоугоди́вше, спасе́ние улучи́ти сподо́бимся и с тобо́ю ку́пно в невече́рнем све́те воспое́м Неразде́льную и Единосу́щную Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Мученикам Акепсиму, епископу Наессонскому, Иосифу, пресвитеру и Аифалу, диакону

Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего:/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.

Перевод: Мученики Твои, Господи, подвигом своим венцы нетленные получили от Тебя, Бога нашего; ибо они, имея силу Твою, мучителей низложили, сокрушили и демонов немощные дерзости. По молитвам их, Христе Боже, спаси души наши.

Боже́ственная, му́дре, непоро́чно тайноводи́л еси́,/ же́ртва прия́тна был еси́, Богоблаже́нне:/ Христо́ву бо пил еси ча́шу сла́вно, свя́те Акепси́мо,/ со страда́льцы твои́ми,// моля́ся непреста́нно о всех нас.

Перевод: Божественные Тайны, премудрый, ты непорочно преподавал, был жертвой приятной Богу, Богоблаженный, ибо пил Христову Чашу, прославляемый святой Акепсим, с мучениками твоими, моля непрестанно обо всех нас.

Великомученику Георгию Победоносцу

Я́ко пле́нных свободи́тель/ и ни́щих защи́титель,/ немощству́ющих вpач,/ правосла́вных побо́рниче,/ победоно́сче великому́чениче Гео́pгие,// моли́ Хpиста́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Пленников освободитель и нищих покровитель, немощных врач, христиан заступник, великомученик победоносец Георгий, моли Христа Бога о спасении душ наших.

По́двигом до́брым подвиза́лся еси́, страстоте́рпче Христо́в,/ ве́рою, и мучи́телей обличи́л еси́ нече́стие,/ же́ртва же благоприя́тна Бо́гу прине́слся еси́,/ те́мже и вене́ц прия́л еси́ побе́ды,// и моли́твами, свя́те, твои́ми все́м подае́ши прегреше́ний проще́ние.

Перевод: Подвигом прекрасным подвизался ты, страстотерпец Христов, верой ты обличил беззаконие мучителей, принеся себя как жертву угодную Богу (Рим.12:1), потому и получил венец победы, и молитвами твоими, святой, всем подаешь прегрешений прощение.

Возде́лан от Бо́га показа́лся еси́ благоче́стия де́латель честне́йший,/ доброде́телей рукоя́ти собра́в себе́,/ се́яв бо в слеза́х, весе́лием жне́ши,/ страда́льчествовав же кро́вию, Христа́ прия́л еси́,// и моли́твами, свя́те, твои́ми все́м подае́ши прегреше́ний проще́ние.

Перевод: Возделанный Богом, ты явился земледельцем благочестия достойнейшим, добродетелей снопы собрав себе; ибо посеяв со слезами, пожинаешь с радостью, сражавшись же до крови – Христа приобрел; и ходатайствами твоими, святой, всем подаешь согрешений прощение.

К возбра́нному и ско́рому заступле́нию твоему́ прибе́гше ве́рнии,/ мо́лим изба́витися, страстоте́рпче Христо́в, от собла́зн вра́жиих,/ воспева́ющим тя, и вся́ких бед и озлобле́ний, да зове́м:// ра́дуйся, му́чениче Гео́ргие.

Перевод: К быстрой военной обороне твоей прибегнув, верующие, молим избавиться, мученик Христов, от козней вражеских всем, воспевающим тебя, и от всяких бед и несчастий, да взываем: «Радуйся, мученик Георгий».

Молитва вторая великомученику Георгию Победоносцу

О, всехва́льный, святы́й великому́чениче и чудотво́рче Гео́ргие! При́зри на ны ско́рою твое́ю по́мощию, и умоли́ Человеколю́бца Бо́га, да не осу́дит нас, гре́шных, по беззако́ниям на́шим, но да сотвори́т с на́ми по вели́цей Свое́й ми́лости. Не пре́зри моле́ния на́шего, но испроси́ нам у Христа́ Бо́га на́шего ти́хое и богоуго́дное житие́, здра́вие же душе́вное и теле́сное, земли́ плодоро́дие, и во всем изоби́лие, и да не во зло обрати́м блага́я, да́руемая нам тобо́ю от Всеще́драго Бо́га, но во сла́ву свята́го и́мени Его́ и в прославле́ние кре́пкаго твоего́ заступле́ния, да пода́ст Он стране́ на́шей и всему боголюби́вому во́инству на супоста́ты одоле́ние и да укрепи́т непременя́емым ми́ром и благослове́нием. Изря́днее же да огради́т нас святы́х А́нгел Свои́х ополче́нием, во е́же изба́витися нам, по исхо́де на́шем из жития́ сего́, от ко́зней лука́ваго и тя́жких возду́шных мыта́рств его́, и неосужде́нным предста́ти Престо́лу Го́спода сла́вы. Услы́ши ны, страстоте́рпче Христо́в Гео́ргие, и моли́ за ны непреста́нно Триипоста́снаго Влады́ку всех Бо́га, да благода́тию Его́ и человеколю́бием, твое́ю же по́мощию и заступле́нием обря́щем ми́лость, со А́нгелы и Арха́нгелы и все́ми святы́ми одесну́ю Правосу́дного Судии́ ста́ти, и Того́ вы́ну сла́вити со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Великомученику Георгию, ради освящения храма его

Днесь блажа́т тя ми́ра концы́,/ Боже́ственных чуде́с испо́лншеся,/ и земля́ ра́дуется, напи́вшися кро́ве твоея́./ Христоимени́тии же лю́дие гра́да Ки́ева/ освяще́нием Боже́ственнаго хра́ма твоего́ ра́достию возвесели́шася,/ страстоте́рпче Гео́ргие,/ сосу́де избра́нный Свята́го Ду́ха, уго́дниче Христо́в./ Его́же моли́/ с ве́рою и мольбо́ю приходя́щим во святы́й твой храм/ да́ти очище́ние грехо́в,// умири́ти мир и спасти́ ду́ши на́ша.

Перевод: Сегодня прославляют тебя все концы света, наполнившиеся Божественных чудес, и земля радуется, напитанная кровью твоей. Христиане же города Киева, радуются торжеству освящения Божественного храма твоего, страстотерпец Георгий, сосуд избранный Святого Духа, угодник Христов. Его же моли приходящим с верой и мольбой в святой твой храм дать очищение от грехов, умиротворить мир и спасти души наши.

Боже́ственнаго и венцено́снаго великому́ченика Христо́ва Гео́ргия,/ на враги́ побе́ду взе́мшаго одоле́ния,/ соше́дшеся ве́рою во освяще́нный хра́м, восхва́лим,/ его́же благоволи́ Бо́г созда́ти во и́мя его́,// Еди́н во святы́х почива́яй.

Перевод: Священного и венценосного великомученика Христова Георгия, захватившего трофей победы над врагом, прославим, собравшись с верой в память освящения храма, который благоволил создать во имя его Бог, Единственный во святых почивающий.

Первая великомученику Георгию Победоносцу

Молитва первая великомученику Георгию Победоносцу

Святы́й, сла́вный и всехва́льный великому́чениче Гео́ргие! Со́браннии в хра́ме твое́м и пред ико́ною твое́ю свято́ю поклоня́ющиися лю́дие, мо́лим тя, изве́стный жела́ния на́шего хода́таю, моли́ с на́ми и о нас умоля́емаго от своего́ благоутро́бия Бо́га, да ми́лостивно услы́шит нас, прося́щих Его́ благосты́ню, и не оста́вит вся на́ша ко спасе́нию и житию́ ну́ждная проше́ния, и да́рует стране́ на́шей побе́ду на сопроти́вныя; и па́ки, припа́дающе, мо́лим тя, святы́й победоно́сче: укрепи́ да́нною тебе́ благода́тию во бра́нех правосла́вное во́инство, разруши́ си́лы востаю́щих враго́в, да постыдя́тся и посра́мятся, и де́рзость их да сокруши́тся, и да уве́дят, я́ко мы име́ем Боже́ственную по́мощь, и всем, в ско́рби и обстоя́нии су́щим, многомо́щное яви́ свое́ заступле́ние. Умоли́ Го́спода Бо́га, всея́ тва́ри Созда́теля, изба́вити нас от ве́чнаго муче́ния, да прославля́ем Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха и твое́ испове́дуем предста́тельство ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Мысли свт. Феофана Затворника

православный календарь на сегодня еда. Смотреть фото православный календарь на сегодня еда. Смотреть картинку православный календарь на сегодня еда. Картинка про православный календарь на сегодня еда. Фото православный календарь на сегодня еда

«Светильник тела есть око» ( Лк.11:34 ) ; а светильник душе ум. Как при неповреж­денности ока телесного все вокруг нас во внешнем быту нашем видно для нас и мы знаем, как и куда идти и что делать, так при здравости ума видно бывает для нас все во внутреннем быту нашем, в нашем отношении к Богу и ближним и в том, как должно нам держать самих себя. Ум, высшая сторона души, совмещает чувство Божества, требования совести и чаяние лучшего, сравнительно со всем обладаемым нами и ведомым нам.

Притча дня

Авва Пимен: «Вода по свойству своему мягка, а камень тверд; но если над камнем висит желоб, то вода, стекая по нем каплями на камень, мало-помалу пробивает камень.
Так и Слово Божие мягко, а сердце наше жестко; но если человек часто слышит Слово Божие, то сердце его отверзается к принятию в себя страха Божия».

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *